A Farkas Ferenc Alapfokú Művészeti
Iskola zenei tagozatán kihasználjuk a törvény adta lehetőségeket abban az
értelemben, hogy 6-22 éves korig valóban vannak növendékeink.
Az intézmény nagyon jó beiskolázási programja teszi lehetővé, hogy iskolánkban
ilyen szép számmal tanulnak zenét.
Ennek lényege, hogy óvodás kortól fogva hangversenyeket adunk
a gyerekeknek minden óvodában évente kettőt, majd az első
osztályosoknak szintén évente kettőt, a vidékről Sárospatakra kerülő
gyermekek beiskolázása miatt. Ezt két napközisek részére adott
hangverseny és öt növendékhangverseny, két tanári hangverseny valamint
számtalan kulturális és egyéb ünnepi eseményeken való szereplés egészíti
ki. Mivel nem vagyunk kötelező intézmény, rajtunk múlik, hány diák kezdi
meg iskolánkban a különböző művészeti ágakban való jártasság
elsajátítását. Évente két alkalommal minden gyermek bemutatja a félévi és
év végi beszámolók alkalmával, hogyan sajátította el az itt
tanultakat. Az a tény, hogy a gyerekekkel egyénileg foglalkoznak
pedagógusaink, mutatja, hogy a nevelő-oktató munka minden területére
kiterjedhet figyelmünk. Fontos a gyermekeket korosztályuknak megfelelően
képezni, zenei élményekhez és sikerekhez juttatni. Az esetleges kudarc
élményt is úgy dolgoztatjuk fel a növendékeinkkel, hogy okulva a hibákból,
kijavítva azt, a következő darabra, szereplésre
koncentráltatjuk. Célt határozunk meg azzal, hogy minél többször
szerepeljen - oldva ezáltal a szereplés okozta túlzott izgalmakat,
gátlásokat. Versenyeken, találkozókon vesznek részt, amely
összehasonlítási alapot jelent tanárnak, diáknak egyaránt. Nem
véletlen, hogy a zenét a gyógyításban is használják.
Olyan agytevékenységet eredményez, mely az idegrendszer feszültségét
lazítja és a boldogság hormont aktívvá teszi. Manapság különösen nagy
jelentőséggel bírhat, ha valaki zenét, táncot, rajzot is tanul, mert
sajnos az iskolákban teljesen visszaszorultak a humán tematikájú tárgyak
óraszámai a reál tantárgyakkal szemben. A gyermekek lelki nevelésének
leghatékonyabb módszere adva van, rajtunk - szülő - gyermek - tanár -
múlik milyen eredményt érünk el. A különösen ügyes, vagy az átlagnál
ügyesebb, tehetségesebb gyermeket "B" tagozatra tesszük, ahol magasabb
óraszámban, nagyobb követelmények mellett kell eleget tennie a haladásban.
(Zenei pályára való felkészítés.) Az alapvető cél azonban az, hogy
megismerkedjenek, megtanulják a zenei írás-olvasás lényegét, szeressék a
zenét, a táncot, a képző-, báb- és színművészetet, ismerjék meg hagyományainkat, kultúr
múltunkat, népművészetünket, és a legjelentősebb személyeket, akiknek
köszönhető a gazdag és színes művészeti és kulturális
életünk. Fontos, hogy legyenek aktív résztvevői környezetük
kultúréletének.
Az iskolában és telephelyeinken működő művészeti tagozatok:
- zene,
- néptánc,
- társastánc,
- képzőművészet,
- színjáték,
- bábjáték.